hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم|مرجع تشخیص بیماری آنفلوانزا پزشک است/عدم استفاده از دارو به صورت خودسرانه در مواجه با بیماری آنفلوانزا

قم|مرجع تشخیص بیماری آنفلوانزا پزشک است/عدم استفاده از دارو به صورت خودسرانه در مواجه با بیماری آنفلوانزا

 معاون دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مردم باید دقت کنند تا از داروها بدون تجویز پزشک خودداری کرده و با استراحت کردن و نوشیدن مایعات در بهبود وضعیت خود بکوشند.


به گزارش رویداد ایران، دکتر محمود پرهام با اشاره به گسترش بیماری آنفلوانزا در سراسر کشور اظهار کرد: آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که انواع مختلف دارد و امسال مدل H1N1 شیوع یافته است.

وی بیان داشت: معمولا این ویروس در فصل سرما گسترش پیدا می کند و با سرما خوردگی متفاوت است که تشخیص آن بر عهده پزشک بوده اما در آبریزش بینی، قرمزی چشم، تب، درد عضلانی و استفراغ از جمله علائم آن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی گفت: توجه به این مسائل از اهمیت بسیاری برخوردار است و از همشهریان انتظار می رود تا با رعایت مسائل بهداشتی از گسترش این بیماری جلوگیری کنند.

دکتر پرهام تصریح کرد: شستشوی مرتب دست ها با آب و مایع صابون، استفاده از ماسک، عدم روبوسی و دست دادن، استفاده از دستمال در هنگام سرفه و یا عطسه، رعایت فاصله حداقل یک متری، عدم حضور در اجتماعات و... از جمله مسائلی است که باید رعایت شود.

وی تاکید کرد: مادران باردار، افراد بالای 65 سال و زیر 6 سال، بیماران قلبی، افرادی که پیوند کلیه، قلب و یا کبد شده اند، بیماران شیمی درمانی و... به عنوان افراد پرخطر به شمار می روند که چون سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، سریعتر دچار بیماری می شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مردم باید دقت کنند تا از داروها بدون تجویز پزشک خودداری کرده و با استراحت کردن و نوشیدن مایعات در بهبود وضعیت خود بکوشند.

عدم استفاده از دارو به صورت خودسرانه در مواجه با بیماری آنفلوانزا

 مرجع تشخیص بیماری آنفلوانزا پزشک است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مردم باید دقت کنند تا از داروها بدون تجویز پزشک خودداری کرده و با استراحت کردن و نوشیدن مایعات در بهبود وضعیت خود بکوشند.

وی گفت: از ماه ها قبل، کارها و برنامه های مراقبتی و جلوگیری از این بیماری در استان قم انجام و تلاش خواهیم کرد تا جلوی گسترش آن گرفته شود.

ایزانلو با بیان اینکه خود مردم نقش اصلی و اساسی در مقابله با این بیماری را دارند و باید با خودمراقبتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند،تاکید کرد: ویروس آنفلوانزا به شدت مسری است و حداقل در ۳۰ دقیقه از طریق دست های آلوده منتقل می شود و از این رو باید نهایت دقت و مراقبت را داشته باشیم.

وی گفت: از دست دادن و روبوسی کردن تا حد امکان بکاهید و با افراد بیمار به هیچ عنوان دست ندهید، همچنین در صورت داشتن هر گونه علائم سرما خوردگی به پزشک مراجعه کرده و از حضور در اجتماعات بپرهزید.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: دست های خود را مرتب شسته و در مدارس نیز دانش آموزان مبتلا به بیماری به هیچ عنوان تا بهبودی کامل به سر کلاس نروند.

دکتر ایزانلو مصرف مایعات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در صورت بروز علائم سرما خوردگی با مصرف مایعات و در راستا تسریع در این بیماری بکوشید و استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد